Betalingsdienstaanbieder
De transacties die worden verricht op SnowTrex, worden beveiligd door het betaalsysteem Stripe (https://www.stripe.com). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.
Stripe is een technische dienstverlener en neemt geen geschillen in verband met de bestellingen op zich. Deze moeten rechtstreeks met SnowTrex en/of uw bank worden geregeld.
Wilt u meer weten over Stripe, neem dan een kijkje op https://www.stripe.com.
Stripe is een technische dienstverlener en neemt geen geschillen in verband met de bestellingen op zich. Deze moeten rechtstreeks met SnowTrex en/of uw bank worden geregeld.
Wilt u meer weten over Stripe, neem dan een kijkje op https://www.stripe.com.
Frequently Asked Questions
Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Ze zijn chronologisch van het Zoeken & Boeken tot de heen- en terugreis.
Inhoud
1. Zoeken & Boeken
- Hoe vind ik de passende reis? Weet je al wanneer je op vakantie wil? Gebruik dan de zoekmachine Zoeken & Boeken bovenaan onze website. Door het gewenste gebied en het aantal personen aan te geven, worden je de beste opties getoond. Als alternatief heb je de mogelijkheid om onze vakantiethema's & reiscategorieën of last-minutes te bekijken. Heb je meer zin in een speciale eventweek met feesten & plezier op de pistes voor weinig geld? Dan zijn onze evenementen wat voor jou!
- Welke soorten accommodaties en categorieën zijn er? Een uitgebreid overzicht van onze accommodaties vind je hier.
- Hoe kan ik boeken? Online-boeking: na de keuze van de accommodatie en het type kamer word je door het boekingsproces geleid en is de boeking binnen enkele stappen afgerond.
Telefoonboeking: natuurlijk kunt je ons bellen en telefonisch een boeking maken. Hou de voor- en achternamen en geboortedata van alle reizigers gereed. - Is de skipas inclusief? Normaal gesproken is de skipas bij de reisprijs inbegrepen. Verdere informatie daarover vind je hier.
Alle informatie over wijzigingen of aanvullingen achteraf vind je onder het kopje 'Kan ik later nog wat aan een boeking toevoegen?'. - Is het zinvol om ski- of snowboardlessen en materiaal voor vertrek te boeken? Ja, door langetermijncontracten met onze partners betaal je bij ons minder voor ski- en snowboardlessen of materiaal vergeleken met de plaatselijke prijzen.
- Kan of moet ik een wintersportverzekering afsluiten? In ons boekingsproces heb je de optie om een wintersportverzekering af te sluiten die je eigen materiaal of gehuurd materiaal dekt. Deze verzekering dekt je in geval van diefstal of schade. Meer informatie hierover vind je .
- Welke kortingen zijn er? Afhankelijk van het type accommodatie en de leeftijd van de reizigers, krijg je in veel accommodaties korting - zelfs tot 100% voor kinderen! De exacte waarde van de korting wordt automatisch getoond wanneer je online een vrijblijvende aanbieding maakt of boekt. Daarnaast zijn er vaak gereduceerde prijzen voor het huren van uitrusting.
- Tot wanneer voor vertrek kan ik boeken? Je kunt tot op de laatste werkdag (ma.-vrij.) voor reisaanvang tot uiterlijk 15.00 uur boeken. Vanaf 2 dagen voor reisbegin is betaling alleen mogelijk via iDeal of met creditcard. Bij boekingen op korte termijn, dat wil zeggen vanaf ca. 2 weken voor reisbegin, bevelen wij je echter de betaling per creditcard aan, omdat wij anders een betalingsbewijs van je nodig hebben. Pas nadat het geldige bewijs van de online overschrijving bij ons aangekomen is, ontvang je de reisdocumenten per e-mail (PDF). Verdere informatie over onze betaalmogelijkheden vind je hier.
- Wat betekent „op aanvraag“ boeken? „Op aanvraag“ boeken betekent dat de gewenste kamer buiten onze contingenten valt en - na je officiële boeking - eerst bij de accommodatie moet worden nagevraagd of deze kamer nog beschikbaar is. Het nagaan van de beschikbaarheid kan tot 7 werkdagen duren. Tijdens deze periode ben je aan de boeking gebonden. Vaak krijgen we echter al sneller een antwoord van de accommodatie. Indien de accommodatie de kamer bevestigt, ontvang je snel daarna de reisbevestiging/factuur via e-mail.
Wanneer de kamer niet meer beschikbaar is nemen we contact met je op. De boeking komt in dit geval niet tot stand. Hierover word je zo spoedig mogelijk via e-mail of telefonisch geïnformeerd. Natuurlijk proberen we aan de hand van je wensen een alternatief te vinden. Je bent vanzelfsprekend niet verplicht het alternatieve aanbod te accepteren. - Hoe kan ik één of meerdere tegoedbonnen verzilveren? Er zijn twee versies van tegoedbonnen: tegoedbonnen die per boeking gelden en tegoedbonnen die per persoon geldig zijn. Op de tegoedbon kun je nalezen om welke versie het gaat.
Tegoedbonnen per persoon: Er kunnen per boeking meerdere tegoedbonnummers worden ingevoerd. Indien de ingevoerde tegoedbonwaarde boven de reisprijs voor de desbetreffende reiziger ligt, vervalt de resterende waarde. Een terug- of uitbetaling is niet mogelijk.
Tegoedbonnen per boeking: Er kan slechts 1 tegoedbonnummer per boeking worden ingevoerd. Bovendien is de verzilvering van de tegoedbon gebonden aan een minimumreisprijs per boeking (zie ook info op de tegoedbon).
Tegoedbonnen kunnen, indien vermeld op de tegoedbon, online worden ingevoerd. Als je meerdere tegoedbonnnen hebt, die per persoon gelden, vul dan alle tegoedbonnummers in bij "reiziger 1" (bv.12345, 54321, 45678). Het eerste tegoedbonnummer geldt voor "reiziger 1", het tweede tegoedbonnummer geldt voor "reiziger 2" enz.
Bij een tegoedbon, die per boeking geldig is, wordt de korting voor "reiziger 1" gerekend.
Na het invullen van de tegoedbonnummer(s) en de persoonsgegevens van de hoofdboeker klik je op de knop 'tegoedbon verzilveren'. Daarna wordt er een nieuw prijsoverzicht getoond waarin ook de tegoedbon verwerkt werd. Daarna klik je op DEFINITIEF BOEKEN.
- Kan ik later nog wat aan een boeking toevoegen? Het bijboeken (van een persoon, materiaal, skilessen, verlenging of upgrade van de skipas, verzorging - extra diensten afhankelijk van het aanbod, zie boekingsproces) kan telefonisch of per e-mail worden doorgevoerd tot uiterlijk 14.00 uur op de werkdag (ma - vr) voor aankomst, op voorwaarde dat de restbetaling per creditcard wordt betaalt. In dat geval wordt het resterende bedrag automatisch van je creditcard afgeschreven. Het bijboeken van personen of services is tot uiterlijk 16 dagen voor reisbegin mogelijk als je de restbetaling per bankoverschrijving wilt betalen. Als je de reis oorspronkelijk per bankoverschrijving hebt betaald, dan raden we je aan om eerst de betaalmethode te wijzigen via de betaallink in je reisbevestiging en daarna contact met ons op te nemen.
- Is een baby bij de ouders meeverzekerd? Er kan geen verzekering worden geboekt voor baby's die jonger zijn dan 24 maanden. Als een verzekering gewenst is, kan deze separaat worden geboekt (niet mogelijk via ons).
- Kan ik een reis voor 2 weken boeken? Aangezien een groot deel van onze reizen voor 7 nachten wordt aangeboden, is een 2-weken boeking (als één geheel) jammer genoeg niet mogelijk. Wel bestaat de mogelijkheid 2 aparte weken na elkaar te boeken (gelieve wel op voorhand de beschikbaarheid na te kijken voor beide data!). Als je elke dag van deze wintersportvakantie wilt skiën, boek dan in de eerste week de skipasverlenging bij om de dag tussen de 2 boekingen te overbruggen. Gelieve ons na het doorvoeren van beide boekingen zo snel mogelijk te contacteren zodat we de boekingen aan elkaar kunnen linken. Aangezien ons systeem het echter als 2 aparte boekingen ziet, worden alle benodigde documenten apart per week verstuurd.
- Hoe vind ik een rolstoeltoegankelijke accommodatie? Nadat je de criteria (reisbestemming, personen, reisdata, reisduur) hebt ingevuld, vind je aan de linkerkant de mogelijkheid om gedetailleerd te zoeken. Hier kun je bij het puntje "faciliteiten van de accommodatie" de filter "rolstoeltoegankelijk" aanklikken. In de resultatenlijst zie je dan alleen accommodaties die rolstoeltoegankelijk zijn.
Graag vragen wij bij de gewenste accommodatie aan of er in de gekozen periode rolstoeltoegankelijke kamers beschikbaar zijn. Hiervoor kun je telefonisch contact met ons opnemen. - Kan ik als minderjarige een reis boeken? Is een toestemmingsverklaring vereist? Als jij op het moment van boeken minderjarig bent, hebben we een schriftelijk akkoord nodig van de ouders/verzorgers. Stuur ons deze verklaring zo snel mogelijk per e-mail of fax. Gebruik hiervoor (dit voorbeeld) aangezien de boeking anders niet kan worden verwerkt.
- In welke periodes is een zeer vroege boeking aan te raden?
- Zijn mijn gegevens versleuteld? Wij gebruiken de nieuwste versleutelingstechnologie Secure Socket Layers (SSL) om jouw persoonlijke gegevens te beschermen en versleuteld over te dragen. SSL is de wereldwijd veiligste methode om gegevens op internet over te dragen. Elke gegevensuitwisseling tussen je browser en onze website waarbij de toegang tot je persoonlijke gegevens tot stand komt, is versleuteld en beveiligd tegen verlies, manipulatie, beschadiging en fouten. Je persoonlijke gegevens zijn bij ons veilig!
Meer informatie over gegevensbescherming vind je hier. - Kan ik mijn huisdier mee op vakantie nemen? Nadat je een eerste zoekopdracht hebt gegeven met de criteria (reisbestemming | personen | reisperiode | reisduur), openen zich aan de linkerzijde van de pagina onze filteropties. Hiermee kun je de filter "Huisdieren mogelijk" instellen onder het kopje "Faciliteiten accommodatie". De lijst met resultaten toont dan alleen accommodaties waar het over het algemeen mogelijk is een huisdier mee te nemen.
Of de huisdieren welkom zijn, dienen te worden aangemeld of te worden aangevraagd bij de accommodatie, kun je teruglezen in de beschrijving van de accommodatie onder het kopje "Huisdieren". Wanneer er eventuele kosten ter plaatse zijn of andere uitzonderingen zijn, staat dat daar ook beschreven.
Als een aanvraag of aanmelding vooraf nodig is en je vakantie binnen 42 dagen (6 weken) plaatsvindt, raden wij je aan om telefonisch contact met ons op te nemen om de boeking te maken.Als de reis meer dan 6 weken in de toekomst ligt, kun je online de boeking doen en ons direct daarna een e-mail sturen met vermelding van het boekingsnummer. Vermeld dan graag het ras, de grootte en het gewicht van je huisdier, zodat wij daarmee de accommodatie kunnen contacteren. - Hoe werkt onze service 'beschikbaarheidsmelding'? Is jouw accommodatie nog niet boekbaar? Door je aan te melden voor onze gratis beschikbaarheidsmelding word jij direct op de hoogte gebracht zodra de accommodatie op onze website boekbaar is. Meer informatie vind je hier.
2. Betaling
- Wanneer en hoe wordt de reisprijs betaald? Bij ontvangst van de reisbevestiging verwachten wij een aanbetaling van 25% van de reisprijs (plus eventueel het bedrag van de reisverzekering). De restsom is 6 weken voor reisbegin te betalen. Als de boeking binnen 6 weken voor reisbegin wordt gemaakt, is het totale bedrag direct verschuldigd.
De betaling kun je per overschrijving, iDeal of creditcard voldoen. Vanaf 2 dagen voor reisbegin is betalen per overschrijving niet meer mogelijk.
Wij versturen de reisdocumenten alleen als de complete reis betaald is. Dit gebeurt maximaal 14 dagen voor reisbegin. - Hoe betaal ik mijn boeking met iDEAL? Na de boeking ontvang je van ons de reisbevestiging/factuur. Vlak daarna sturen wij een separate e-mail met een betalingslink voor de iDEAL betaling.
Wanneer je tijdens de boeking hebt gekozen voor betaling van het totaalbedrag of op korte termijn (vanaf 6 weken voor reisbegin), moet het totaalbedrag direct betaald worden. Wanneer je voor een aanbetaling en restbetaling hebt gekozen, vragen wij je om 25% van het totaalbedrag direct na ontvangst van de link te betalen. Voor de restbetaling die tot 6 weken voor vertrek betaald moet worden, krijg je een nieuwe e-mail met een betalingslink.
We vragen je vriendelijk de betaling direct na ontvangst van de link uit te voeren. - Hoe gebeurt de betaling per overschrijving? Binnen enkele dagen na de boeking ontvang je de reisbevestiging/factuur via e-mail. Deze bevat ook de bankgegevens en de correcte mededeling. Voor je boeking is het van groot belang om het bedrag op tijd over te maken.
Bij laat geboekte skivakanties, die per bankoverschrijving worden betaald, hebben we een geldig betalingsbewijs nodig, zodat we je op tijd de benodigde reisdocumenten toe kunnen sturen.
Stuur het betalingsbewijs per mail aan info-nl@snowtrex.com.
Wat er op het betalingsbewijs moet staan:
- De ontvanger is „TravelTrex GmbH“.
- De bankgegevens (IBAN + BIC) van TravelTrex GmbH moeten volledig, correct en herkenbaar ingevuld zijn – die gegevens vind je op de reisbevestiging/factuur.
- Het logo van de bank moet herkenbaar zijn.
- Het bedrag moet met het openstaande/gevraagde bedrag overeenkomen.
- Het bewijs mag geen Word- of Textdocument zijn.
- Er moet een vermelding zijn dat de overschrijving uitgevoerd werd: bv. screenshot uit je Online-Banking incl. vermelding van de Tan-code of een bewijs in papiervorm met je handtekening en een handtekening en stempel van je bank.
- Je saldo mag na de uitvoering van de overschrijving niet in de min staan.
- Als je de gewenste pagina op het scherm ziet, dan
- druk je op de toets „prtscr“ of
- tegelijkertijd op „ctrl“ en „prtscr“
- Open een Worddocument en voeg met "ctrl" en "V" het screenshot toe.
- Sla het bestand op en stuur het ons toe in bijlage van een e-mail.
Nadat wij het geldige betalingsbewijs ontvangen hebben, sturen wij je vanaf 14 dagen voor reisbegin de reisdocumenten toe. - Hoe gebeurt de betaling per creditcard? Hou bij het boeken de volgende gegevens bij de hand:
- Banknaam
- Creditcardhouder
- Creditcardnummer
- Geldigheidsdatum
- CVC-code
Bij Visa- en Mastercard bestaat de CVC-code uit de drie laatste cijfers in het handtekeningenveld op de rugzijde van de creditcard.
Bij American Express vind je de viercijferige CVC-code op de voorzijde van de creditcard boven het kaartnummer.
Hou er rekening mee dat bij creditcardbetaling met American Express een extra bedrag ter hoogte van 3% van de reisprijs moet worden betaald. Betalingen met VISA, Mastercard en iDEAL zijn gratis.
De transacties worden via onze leverancier van betaaldiensten Stripe verwerkt. Verdere informatie vind je hier.Hou er rekening mee te houden dat na de online-boeking een bedrag tot $1,- ter controle wordt afgeboekt. Dit bedrag wordt meteen daarna weer vergoed. Dit proces is nodig voor de verificatie van je creditcard.
- Zijn mijn gegevens versleuteld? Wij gebruiken de nieuwste versleutelingstechnologie Secure Socket Layers (SSL) om jouw persoonlijke gegevens te beschermen en versleuteld over te dragen. SSL is de wereldwijd veiligste methode om gegevens op internet over te dragen. Elke gegevensuitwisseling tussen je browser en onze website waarbij de toegang tot je persoonlijke gegevens tot stand komt, is versleuteld en beveiligd tegen verlies, manipulatie, beschadiging en fouten. Je persoonlijke gegevens zijn bij ons veilig!
Meer informatie over gegevensbescherming vind je hier.
3. Voorbereiding van de reis
- Waarmee moet ik rekening houden wanneer ik een reis naar het buitenland boek (inreis- en gezondheidsbepalingen)? Voordat je op vakantie gaat naar het buitenland moet je ervoor zorgen dat je een geldig paspoort hebt. Een rijbewijs is geen geldige legitimatie aan de grens.
Voor Nederlandse staatsburgers is het voldoende om bij reizen binnen de EU een geldig ID-bewijs mee te nemen.
Indien je een andere nationaliteit bezit, meerdere nationaliteiten bezit of buiten de EU wilt reizen, ben je misschien verplicht een visum aan te vragen. Dit kan enkele weken duren en moet daarom op tijd gebeuren. Mocht je informatie over een visum willen ontvangen, dan kunt je contact met ons opnemen.
Binnen de EU zijn er geen richtlijnen met betrekking tot inentingen voor reizen naar het buitenland. Echter is het altijd aan te raden een overzicht van je inentingen te hebben (dit is handig in geval van een ongeluk). Informeer je bovendien op tijd over gezondheids- en ziekenhuisregelingen.
Een overzicht van de toegangsvereisten voor je gewenste bestemming en nationaliteit vind je ook hier.
Daarnaast raden wij je aan een reisverzekering af te sluiten om het risico van hoge kosten te voorkomen, mocht er een ongeluk voor of tijdens je reis gebeuren. Je hebt tijdens het boekingsproces de mogelijkheid verschillende verzekeringen toe te voegen. - Wanneer en hoe ontvang ik de reisdocumenten? De reisdocumenten worden vanaf 14 dagen voor vertrek per e-mail toegestuurd. De documenten versturen we als PDF-document in de bijlage van de e-mail. Wanneer je geen Adobe Acrobat Reader op je computer hebt, vind je in de e-mail een link om deze gratis te downloaden. In het geval dat je geen e-mailadres hebt aangegeven bij de boeking ontvang je de reisdocumenten per post. In beide gevallen is de naam van de hoofdboeker de enige naam op de documenten, maar zijn echter geldig voor alle reisdeelnemers.
- Moet ik bedlinnen/handdoeken meenemen? Of je appartement is voorzien van bedlinnen en/of handdoeken of dat dit ter plaatse kan worden gehuurd, vind je bij de accommodatiebeschrijving. In hotels, pensions en gasthoven zijn bedlinnen en handdoeken altijd inclusief.
- Hoe zijn de keukens in de appartementen uitgerust? Normaal gesproken zijn er in de keukens servies, pannen, fornuis en oven/magnetron aanwezig (zie beschrijving van je appartement). Toiletpapier, afwas- en poetsmiddel moet je zelf meenemen. Het is natuurlijk ook mogelijk deze en verdere benodigdheden ter plaatse te kopen in een supermarkt.
- Wat moet ik allemaal meenemen op vakantie? Is er een checklist? Ja, in deze paklijst vind je alles wat je niet mag vergeten: Paklijst
4. Vervoer en aankomst
- Krijg ik een routebeschrijving als ik met eigen vervoer ga? Nee. Samen met de reisdocumenten ontvang je een link naar een gratis routeplanner, waarmee je een gedetailleerde routebeschrijving kunt opstellen. Als je de route al eerder wenst te plannen, dan vind je op de website van uw vakantiebestemming onder "Vervoer" een kaart en een link naar een routeplanner. Hiermee kun je de route naar de bestemming gemakkelijk vinden.
- Welke vervoersmogelijkheden zijn er? Een overzicht van de aangeboden vervoersmogelijkheden en preciezere informatie hierover vind je hier.
- Tot hoe laat kan ik inchecken bij de accommodatie? Normaal gesproken kun je op de aankomstdag in de namiddag inchecken. Precieze informatie hierover vind je in de reisdocumenten. Neem van tevoren contact op met de accommodatie wanneer je later dan 18.00 uur aankomt.
- Hoe kan ik de aankomstdag zinvol gebruiken? Je kunt bijvoorbeeld alvast de omgeving verkennen, winkels in de buurt bekijken of gebruik maken an andere vrijetijdsbestedingen. Als je op de aankomstdag al wilt skiën, kun je aan de kassa bij de lift een dagkaart of halve-dagkaart kopen. In alle gebieden kun je doorgaans je bagage ergens achterlaten, in Frankrijk is dit soms tegen een kleine vergoeding.
5. Ter plaatse
- Moet ik toeristenbelasting betalen? In de meeste plaatsen geldt een toeristenbelasting die ter plaatse moet worden betaald. Over het algemeen vind je informatie over de toeristenbelasting onder het kopje "kosten ter plaatse". Indien dit niet het geval is en de toeristenbelasting niet als een inbegrepen service wordt vermeld, dan hadden wij ten tijde van je gemaakte boeking boeking geen verdere informatie. In dat geval ontvang je meer informatie tijdens de aankomst ter plaatse.
- Moet de borg voor het appartement cash of met creditcard worden betaald? Op verzoek kan de borg met een gebruikelijke creditcard (bijv. Mastercard, Visa, American Express, Diners) worden betaald. Het is ook mogelijk de borg contant te betalen.
- Wanneer krijg ik de borg terug? Wanneer er geen schade in de kamer of appartement is, krijg je de contant betaalde borg op de vertrekdag aan de receptie van de accommodatie of via de reisleider terug. Wanneer de borg per creditcard is betaald, wordt het bedrag een paar dagen later (max. 3 weken later) op je creditcard teruggestort.
- Worden er ski- en snowboardlessen aangeboden? Wij bieden in veel gebieden ski- en snowboardlessen aan.
Als het niet mogelijk is om tijdens het boeken lessen te reserveren, kun je dit bij de plaatselijke skischool doen. In veel plaatsen werken wij samen met partnerscholen, waarbij je ter plaatse kortingen van 5-15% op ski- en snowboardlessen ontvangt. Als wij korting aanbieden, zie je dit bij de inbegrepen services van de aanbieding. Samen met je reisdocumenten ontvang je een voucher. Deze kun je ter plaatse bij de aangegeven skischool indienen om de korting te ontvangen. - In welke taal worden de ski- en snowboardlessen gegeven? De lessen worden over het algemeen in de taal van je vakantieland en in het Engels gegeven.
- Waar kan ik mijn gehuurde materiaal ophalen? Je kunt het materiaal boeken voor de periode vanaf de dag na aankomst tot de dag van vertrek. Normaal gesproken kun je het huurmateriaal al 's middags op de dag van aankomst ophalen door je voucher in te leveren bij de sportwinkel. Je vindt het adres op je voucher. Als er geen exact adres op de voucher staat, maar alleen de naam van de skiverhuurshop, zijn er meerdere shops van dezelfde aanbieder ter plaatse. In dat geval kun je zelf kiezen bij welk filiaal van de genoemde keten je het materiaal ophaalt.
- Welke manier van verzorging bieden de accommodaties aan? Je hebt de keuze uit appartementen waar je zelf kookt, pensions met ontbijt en hotels met halfpension, volpension of all inclusive. De mogelijkheden wat betreft verzorging kun je vinden op onze website op de pagina van elke accommodatie. De verzorging begint normaal gesproken op de dag van aankomst met het avondeten (als je halfpension, volpension of all inclusive heeft geboekt) en eindigt op de dag van vertrek met het ontbijt.
- Waar wordt het eten geserveerd als ik als extra „verzorging“ bijgeboekt heb? De bijgeboekte maaltijden worden in een restaurant of hotel in de buurt van de accommodatie geserveerd.
6. Vertrek en terugreis
- Hoe laat kan ik uitchecken? Het uitchecken vindt normaal gesproken rond 10.00 uur plaats op de ochtend van vertrek. Precieze informatie hierover ontvang je in de reisdocumenten en via de reisleiding ter plaatse als we die daar hebben.
- Kan ik op de vertrekdag nog skiën? Als je op de vertrekdag nog graag wilt skiën, kun je bij veel van onze accommodaties de skipas tegen vergoeding meteen tijdens de online-boeking verlengen. Kies hiervoor de 7-daagse skipas. Natuurlijk kun je de skipas ook telefonisch of per e-mail tot 14 uur op de werkdag (ma.-vr.) voor vertrek bij ons - of duurder ter plaatse - verlengen. De bagage kun je op die dag (soms tegen betaling) tot je vertrek in de accommodatie achterlaten. In sommige accommodaties kan na het skiën nog worden gedoucht (soms tegen betaling).
7. Annulering van de reis
- Hoe kan ik mijn geboekte reis annuleren? Voor reisbegin kun je altijd van de reis afzien. De annulering moet door de hoofdboeker van de reis aan ons doorgegeven worden, wij raden aan schriftelijk (via e-mail) te annuleren. De berekening van de annuleringskosten is in onze Algemene Voorwaarden (punt 4) te vinden. Verdere informatie vind je hier.
Wil je de gehele vakantie annuleren? De actuele annuleringskosten en mogelijkheid om de gehele vakantie direct zelf te annuleren, vind je in je persoonlijke My SnowTrex account.
Mocht je een deel van de boeking of bepaalde personen willen annuleren of verdere vragen hebben over een annulering of omboeking, dan kun je contact met ons opnemen onder vermelding van het boekings- of factuurnummer via annulering-nl@snowtrex.com of via het contactformulier in je persoonlijke My SnowTrex account.
Annuleringen zijn alleen per mail of via het contactformulier mogelijk van maandag t/m vrijdag binnen onze openingstijden. Indien de annulering buiten onze openingstijden wordt doorgegeven, dan gelden de annuleringsvoorwaarden- en kosten van de volgende werkdag (ma. - vr.) - Hoe kan ik annuleringskosten vermijden? Met onze Flex-Option kun je een boeking of een kamer/appartment tot 32 of 16 dagen voor vertrek eenvoudig eenmalig gratis annuleren of tegen de op dat moment actuele prijzen omboeken. Hier vind je meer informatie over de Flex-Option.
Wanneer je echter een vervanger hebt die jouw plaats inneemt, ontstaan er eveneens geen annuleringskosten. Alle geboekte activiteiten en services (m.u.v. de verzekering) worden overgenomen door de nieuwe reiziger.
Wanneer je de Flex-Option niet hebt bijgeboekt, maar toch een omboeking naar een andere periode of bestemming wilt doen, vind je hier meer informatie over de mogelijkheden.
We raden je ook aan om een Annuleringsverzekering bij te boeken. Hoewel je door het boeken van de verzekering niet gratis kunt annuleren, vergoedt de verzekering wel de volledige annuleringskosten (min een klein eigen risico) als je de reis om een verzekerde reden (bijv. ziekte) voor reisbegin moet annuleren. De annuleringskosten kunnen anders oplopen tot 90% van de reissom. - Kan ik mijn geboekte vakantie omboeken? Alle informatie over de voorwaarden omtrent het omboeken van je vakantie vind je hier.
Wanneer je wilt aanvragen of een omboeking mogelijk is, kun je onder vermelding van je boekingsnummer een mail sturen naar annulering-nl@snowtrex.com. - Is een annuleringsverzekering zinvol? De annuleringsverzekering is zo belangrijk dat wij er wettelijk toe verplicht zijn om je hierover te informeren.
Wanneer je de reis om een belangrijke reden (bijv. ziekte) voor reisbegin moet annuleren, vergoedt de annuleringsverzekering de volledige annuleringskosten (wellicht minus een klein eigen risico), die kunnen oplopen tot 90% van de reissom.
De reisverzekering vergoedt ook een deel van de reiskosten als je je reis om een belangrijke reden moet onderbreken. Om te voorkomen dat je naast de "frustratie" die een annulering met zich meebrengt ook nog het financiële verlies hebt, is het afsluiten van een Annuleringsverzekering sterk aan te raden. - Hoe kan ik de annuleringskosten verhalen op de verzekering? Wanneer je een annuleringsverzekering hebt afgesloten en de reis om een verzekerde reden is afgezegd, kun je de kosten bij de verzekering declareren. Neem hiervoor contact op met de verzekeringsmaatschappij en geef je verzekeringsnummer door (dus niet via ons). Het verzekeringsnummer is hetzelfde als het reisbevestigings-/factuurnummer.
De contactgegevens van de verzekeringsmaatschappij vind je op het verzekeringscertificaat. Van de verzekering krijg je ook te horen welke documenten ze nodig hebben om de uitbetaling te doen (bv. annuleringsrekening, doktersverklaring). Denk er aan dat een schadeclaim meteen gemeld moet worden. Op de website van de verzekeringsmaatschappij is het ook mogelijk om de claim direct online in te dienen. Alle belangrijke informatie die nodig is voor een vlotte afhandeling van de annulering of onderbreking van de reis is te vinden in de verzekeringspolis.
8. Vriendenwerving
- Hoe werkt de vriendenwerving via SnowTrex? Heb jij een leuke wintersportvakantie bij ons geboekt? Deel dit met je vrienden en profiteer!
Voor elke succesvol geworven boeking krijg je van ons een bedankje in vorm van korting. Deze korting kun jij weer bij jouw volgende wintersportvakantie gebruiken.
En je vrienden profiteren direct van deze vriendenactie met € 60,- korting op hun eerste boeking. - Hoe kan ik profiteren door vrienden te werven? Voor elke succesvolle werving krijg je een tegoedbon die je voor jouw volgende wintersportvakantie kunt gebruiken. De hoogte van de tegoedbon is 5% van de reisprijs van de geworven vrienden. Je krijgt de kortingscode per mail zodra je vrienden van hun wintersportvakantie terug zijn.
Voorbeeld: als de boeking van je vrienden € 2.000 heeft gekost, heb jij als wervende recht op een tegoedbon van 5%, wat in dit voorbeeld een waarde is van € 100.
Dat betekent: hoe meer vrienden je werft, hoe goedkoper jouw volgende wintersportvakantie wordt - met genoeg tegoedbonnen is jouw volgende boeking misschien wel gratis! - Wie kan ik werven - en hoe doe ik dit? Het is een vereiste dat de wervende persoon al klant is bij SnowTrex.
Iedereen die nog geen klant is van SnowTrex kan worden geworven.
Op onze informatiepagina over de vriendenwerving kun je lezen hoe de werving van vrienden of kennissen in z'n werk gaat.
Per seizoen kunnen maximaal 8 vrienden worden geworven. Als er meer vrienden worden geworven, is een bedrijfsvergunning vereist. - Wanneer en hoe wordt de tegoedbon verstuurd? Nadat de geworven vriend van zijn wintersportvakantie terug is, krijgt de wervende automatisch zijn/haar tegoedbon met een code via e-mail. Hierop staat 5% van de reisprijs van de vriend.
Wanneer er meerdere vrienden geworven zijn wordt de tegoedbon zo lang verhoogd tot de wervende de tegoedbon voor de volgende SnowTrex boeking gebruikt. - Waar en hoe kan ik de tegoedbon verzilveren? De tegoedbon kun je tijdens de online boeking van je volgende reis via de SnowTrex website gebruiken. Vul de code in tijdens de boeking. De korting wordt verrekend en de reisprijs wordt automatisch verminderd.
Wanneer de hoogte van de tegoedbon even hoog is als de kosten van je boeking ga je geheel gratis op vakantie.
Houd er rekening mee dat deze tegoedbon niet combineerbaar is met andere kortingen of tegoedbonnen. Het is ook niet mogelijk de tegoedbon voor een reeds gedane boeking te verzilveren. De verdere voorwaarden vind je op de tegoedbon. - Hoe lang is de tegoedbon geldig? De tegoedbon is geldig tijdens het seizoen dat je vriend op vakantie gaat en het daaropvolgende seizoen.
- Waar zie ik de hoogte van mijn tegoedbon? Waar kan ik zien hoeveel vrienden ik geworven heb? Nadat een nieuwe klant een reis geboekt heeft krijg je automatisch een e-mail met een tegoedbon en het actuele bedrag.
Wanneer je meerdere vrienden werft, loopt de waarde van je tegoedbon natuurlijk steeds op. Dit bedrag kan groeien totdat je besluit de tegoedbon voor je eigen boeking te gebruiken. - Hoe krijg ik de link om mijn vrienden te werven? Op onze infopagina over vriendenwerving vind je onderaan een veld. Voer daar je e-mailadres in en wij sturen de gepersonaliseerde link direct door.
- Mijn vriend is vergeten om vóór de boeking op de gepersonaliseerde link te klikken. Kan de boeking achteraf aan mij worden gelinkt? Nee, dat is helaas niet mogelijk.
De nieuwe klant moet in alle gevallen via de gepersonaliseerde link op onze website www.snowtrex.nl komen en direct boeken, zodat de reis aan jou kan worden gelinkt.
9. Algemene vragen
- Wat is de Best-Price-garantie? Mocht je een door ons aangeboden reis - met dezelfde beschikbaarheid en inbegrepen services - bij een andere touroperator voordeliger hebben gevonden, stuur ons de aanbieding dan uiterlijk op de dag van de boeking via e-mail naar bestprice-nl@snowtrex.com, en we garanderen een € 10,- lager totaalbedrag. Niet geldig voor een omboeking op een later moment en is niet te combineren met tegoedbonnen.
We zijn er echter van overtuigd dat je geen betere prijs-kwaliteitverhouding zult vinden! - Wat is de Sneeuwgarantie? Je mag jouw wintersportvakantie gratis omboeken als vijf dagen voor de aankomstdag door sneeuwtekort alle skigebieden die bij de door ons verstrekte skipas zijn inbegrepen, gesloten zijn. Het hoogste punt van het skigebied moet hierbij op minimaal 1.900 m liggen en de aankomstdag tussen 01-01 en 15-03 zijn.
Als je aan deze eisen voldoet mag je de wintersportvakantie omboeken naar een ander gebied in dezelfde week (volgens beschikbaarheid, de dagprijs zonder Last-Minute & Deals-korting is doorslaggevend).
Om van de garantie gebruik te maken moet je je vijf dagen voor reisbegin/aankomst, bijv. op maandag, indien je op een zaterdag aankomt, via e-mail te wenden aan sneeuwgarantie-nl@snowtrex.com.
- Wat houden accommodaties in met „ontbijtpension plus gebiedsnaam“ ? Wanneer de gewenste accommodatie geen speciale pensionsnaam heeft, maar er bijvoorbeeld een algemene naam zoals „ontbijtpension plus gebiedsnaam“ staat, betekent dit dat de accommodatie nog niet bekend is. Je hoort van het toeristenbureau ter plaatse in welk pension je zal worden ondergebracht. Onze „ontbijtpensions“ zijn pensions in de omgeving van het skigebied die overnachting met ontbijt aanbieden en die over een gezellige kamer beschikken met bad of douche en wc. De algemene beschrijvingen bij deze „ontbijtpensions“ passen dan ook bij elk deelnemend pension in de buurt. Het kan niet worden gegarandeerd dat groepen in dezelfde accommodatie kunnen verblijven.
- Wat betekent de toevoeging "aanbieding" bij een kamer- of accommodatienaam? Sommige accommodaties komen twee keer in het overzicht voor: eenmaal de normale naam en eenmaal met de toevoeging "aanbieding". Bij de accommodaties met deze toevoeging kunnen we een paar appartementen/kamers voor bijzonder voordelige prijzen aanbieden. Er zijn geen kwaliteitsverschillen tussen de accommodaties met toevoeging "aanbieding" of zonder toevoeging. Wanneer een accommodatie twee keer wordt aangeboden, raden we daarom aan om de deals met aanbieding te boeken. Informatie over het zoeken naar accommodaties vind je hier.
- Wat betekenen de afkortingen LG, LO, HP, VP, AI en douche/wc? LG = Overnachting op basis van logies
LO = Overnachting met ontbijt
HP = Overnachting met halfpension (ontbijt + avondeten)
VP = Overnachting met vollpension (ontbijt + middag- en avondeten)
AI = All Inclusive (precieze inhoud: zie beschrijving van de desbetreffende accommodatie)
Douche/wc = Kamer beschikt over een badkamer met douche en wc
Bad/wc = Kamer beschikt over een badkamer met bad en wc - Wat is de Crazy Booking Night? Tijdens onze Crazy Booking Night kunt je binnen en bepaalde periode sterk afgeprijsde aanbiedingen boeken. De prijzen gelden steeds voor een bepaalde reisperiode, bijvoorbeeld tijdens het voor- of naseizoen of bepaalde reisbestemmingen. De prijzen tijdens de Crazy Booking Night zijn al inclusief korting.
Je kunt boeken zolang de voorraad strekt en onze Best-Price garantie is hier natuurlijk eveneens inbegrepen.
Om altijd op de hoogte te zijn over de datums en thema's van de volgende Crazy Booking Night kun je je hier inschrijven voor onze nieuwsbrief. We communiceren dit soort acties ook via social media. - Kan ik een SnowTrex cadeaubon kopen? Hoe kan ik deze inwisselen? Ja, je kunt hier cadeaubonnen voor SnowTrex reizen kopen:
Koop je cadeaubonZo werkt het inwisselen van de cadeaubon bij SnowTrex:
- Boek je reis op snowtrex.nl en selecteer bankoverschrijving of iDeal als betalingsmethode om te voorkomen dat de volledige reissom wordt geïnd en de cadeaubon niet meer kan worden ingewisseld. Je ontvangt direct daarna een kopie van de online boeking met je boekingsnummer.
- Stuur dit boekingsnummer samen met je cadeaubon naar info-nl@snowtrex.com. Kort daarna ontvang je een automatische betalingsbevestiging voor de waarde van de cadeaubon.
- Wanneer je de reisbevestiging/factuur met het aangepaste bedrag ontvangt, betaal je het resterende bedrag dat daar wordt weergegeven. Als je wilt, kun je de betaalmethode wijzigen naar creditcard via de betaallink.
- Geldigheid van de cadeaubon: 3 jaar vanaf de datum van uitgifte.